søndag den 26. april 2009

Forårsflor i haven

Haven har pludselig opdaget at det er forår, så med ét står træer og blomster i flor.

Det er vel ikke noget flottere end et japansk kirsebærtræ i fuldt flor. Sådan ser vores ud i idag. Det varer jo kort, så det er om at nyde det. Det står i vores gårdhave, så vi kan se det fra stuen.


En rigtig forårsbebuder er også perlehyacinthen, der med sin smukke klare blå farve lyser op i bedene, og er villig til at brede sig. En af mine favoritter til at sætte i småbuketter.

På min lille havevandring kom jeg også forbi denne lille fætter: Vibeæg. Den kommer trolig hvert år, men formerer sig ikke - ærgreligt. Forsvinder hurtigt igen og er næsten glemt - indtil næste forår, hvor den er der igen med sine ternede blomsterblade.

Til sidst den lille for-glem-mig-ej. Nogle mener det nærmest er ukrudt, men jeg synes den er smuk og enkel, og faven er skøn. Den har det nostalgiske gammeldags look over sig.

Der er også, botaniske tulipaner, påskeliljer, rhodendendrum er på spring, men det er en helt anden historie.
Tilføj billede

1 kommentar:

Stubbetufsa sagde ...

Nydelig vår på dine kanter, trær med blomster... Sukk!

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/