mandag den 8. juni 2009

Topstykket på pindene

Fik gang i Topstykket fra Geilsk, som har ligget i posen knap en måned og gispet efter luft.

Gennemlæsning af opskriften virkede lidt kaotisk. Men da jeg fik skrevet pindenumre og de forskellige ting ned på papir, virkede det hele nemmere. Maskemarkører på de rigtige steder gør det sidste til, at opskriften bliver supernem at håndtere.

Det er sikkert et projekt, der får lov til at hvile lidt ind imellem for at undgå strikkearme og -skuldre. Jeg strikker ikke så meget på de tyndere pinde, for jeg synes det er lidt hårdt ved armene.

Garnet er dejlig blødt at strikke med. Har hørt at dette garn er det samme som Holst og Marianne Svit sælger.
Jeg synes, der er mærkbar forskel på om garnet er vasket eller uvasket indeholdende spindeolie.

Elvira, som jeg strikker i Holst Garn er noget hårdere at strikke med, men skulle efter sigende blive lige så blødt efter vask.

5 kommentarer:

Pia sagde ...

Det ser ud til at være et godt projekt du har startet op. Dejlig farve.

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Jeg glæder mig i alt fald til at se modellen færdig. Har læst at str. skulle være ret store i det.

Jette sagde ...

Det er godt tv-strik. Og garnet er ikke det samme som supersoft, det geilske er en anelse "tykkere" i det.

LivM sagde ...

Dette er nok et spennende prosjekt som jeg gleder meg til å se ferdig! Lykke til!

Helle sagde ...

Kunne du ikke sende dit "udregnings"papir i min retning - jeg synes nemlig opskriften i den grad forvirrer mig ved gennemlæsning!

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/