lørdag den 2. april 2011

Med på Camomille bølgen ...

Så er jeg også hoppet på Camomille bølgen.
Strikket i soft uld og Isager Alpaca


Sjalet mangler at blive vasket, så ulden bliver helt fri for spindeolie og åbner sig + lidt blogning, så spidserne vender rigtigt + 2 kvaster før det er helt færdigt.
Ingen tvivl om det er HOT og vil blive brugt flittigt.
Eneste ændring i forhold til opskrift er hæklingen langs halskanten, hvor jeg har hæklet 2 rækker: 3 lm og 1 fm istedet for kun fastmasker. Strikket på pind 4½ og spidserne på pind 4.

13 kommentarer:

Camilla sagde ...

Hvor er det flot!! Jeg mangler kun kvasterne på mit, men jeg kan ikke finde ud af det :(

Sidselsidserk sagde ...

Det var et nydelig sjal du har strikket.
Ønsker deg ei flott helg!

elle-melle sagde ...

Dette var et nydelig sjal. Jeg har ikke hørt om Camomillesjalet før men det er en bølge jeg godt kunne være med på:)
Angående innlegget under her så lurer jeg på om du har hørt om Nøstebarn? De selger masse flotte garn/oppskrifter og diverse annet produsert i ubehandlet ull Et flott nettsted og nettbutikk.
https://nostebarn.no/

Susannes syslerier sagde ...

Smukt sjal, du har lavet - jeg har også opskriften til at ligge. Glæder mig til at komme i gang med det.

Jette sagde ...

Smukt smukt er det, må også snart finde noget garn til det sjal.

Pia sagde ...

Hvor er det flot. Mit tager sig en pause i kurven, gider det simpelthen ikke.

Unknown sagde ...

Det er en rigtig flot Camomille du har lavet. Jeg er vil med den skønne lilla farve.

Randi sagde ...

Hvor er det altså flot. Dejlig farve.
Ja jeg er i kø/venteliste på biblioteket, så der er lange udsigter, men jeg glæder mig også til at komme med på bølgen, når den tid kommer :o)

Kh Randi♥

Lykke sagde ...

Det er bare SÅ fint - uh, jeg synes godt at det er lidt kedeligt at strikke på, så jeg er gået lidt i stå!

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Tak for alle de dejlige kommentarer.
Ja - det er kedeligt at strikke det, men resultatet er bare så flot, så der er ikke andet end at smøge ærmerne op og få det kedelige overstået ;-) Jeg springer kvasterne over i første omgang for sjalet er blevet så stort at det kan bindes på ryggen - så jeg tror kvaster vil være i vejen.

Helle : sagde ...

Uha hvor er det flot strikket, det er bare et super sjal !!! dejlig farve du har valgt!

Emmy sagde ...

Ikke den værste bølge at hoppe på - hvor er dit sjal smukt. Jeg kan rigtig godt lide farven.

LivM sagde ...

Det ble aldeles nydelig. Nå får jeg nok et sjal på listen min :-)

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/