onsdag den 20. juli 2011

Lace sjaler

Der har været temmelig roligt i strikkekurven henover sommeren.
Et par UFO'er er flyttet ind.
Det må der gøres noget ved .......... i morgen .......

Idag har jeg fået hæftet ender på 2 tynde sjaler.
En svømmetur i vand tilsat lidt hårshampoo med efterfølgende blogning og tørring -
tralaaa:

Mit første Viftesjal



- ikke strikket i moskusuld, men i Isager Alpaca 1 - et OK alternativ, når man ikke har vundet i Lotto ;-).
Dejlig blødt, lunt og let. Vejer kun 52 gram.
Højde midt bag 70 cm
Bredde = 146 cm
Str. M
Opskriften er fra Arnica

- og så er det blevet til endnu et lille skuldersjal i tynd tynd mohair

Vejer kun 25 gram.
Højde midt bag = 70 cm
Bredde = 142 cm

10 kommentarer:

Eva sagde ...

Hvor er de flotte begge to.

Irene sagde ...

Hvor er det smukt det lille viftesjal! Virkelig et flot stykke arbejde:-) Det andet sjal er bestemt også fint, men Viftesjalet er helt specielt:-)

Merete sagde ...

Sikke nogen skønne sjaler du har lavet færdige. Jeg er især vild med viftesjalet.

Mette sagde ...

Hvor ER de smukke!

Ann sagde ...

To meget smukke sjaler. Især viftesjalet er jeg vild med.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Hvor er de flotte begge to..

Pia sagde ...

De er meget smukke begge to, men jeg er specielt vild med viftesjalet.

rett og vrang sagde ...

Til en mormor fra en annen mormor-her var det mye fint!Har lagt ut noe info om nålbinding på siden min-så at du hadde testet dette i vår.Ellers er det en tung tid vi har foran oss.En av våre sønner var nær smellet,men er ikke fysisk skadet.Nå vil vi at han skal ut av Oslo noen dager!Ha det godt!Hilsen Synnøve

Kirsten Amstrup sagde ...

Hvor er det fint, det lille viftesjal. Ja, det er det andet også, men viften er helt ny for mig, og den får jeg virkelig lyst til at prøve.

Selvdisciplinen bliver sat på hårde prøver på disse blogs. Men tak for det.

Anja sagde ...

Hej Annie,

Hvad hedder det nederste sjal i det tynde mohair
Det er bare så flot syntes jeg
Du er altså bare så dygtig til de sjaler
mvh Anja

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/