onsdag den 26. september 2012

Strømpetid


2 nye hæfter er indkøbt. Nu må jeg lære at strikke strømper på 2 pinde fra tåen og op.
Hæfterne er så nye at biblioteket endnu ikke har dem på hylderne.
Derfor jeg kørte en tur til Butik Paradisets Bamser, Tøj og Brugskunst, hvor jeg havde set de var. (www.butikparadiset.dk)
Halløjsa en oplevelsesbutik, som ligger i nærheden af Slangerup.
Er man til garn, quilt, bøger, humørskilte og tøj er det en skøn gårdbutik at lægge vejen forbi.
Det er ude på landet og der er kun åbent onsdag og søndag.
Fandt lige et tilbud på 4x Sys Fredens hæfter for 50 kr. Det kunne jeg ikke modstå. Hæfterne kunne være beskadiget nederst, men det er ikke til at se.

Tilbage til mine nye sokkehæfter:

To på en pind / Lene Randorff

er et hæfte, der med trin-for-trin billeder og tekst viser, hvordan man slår op og strikker sokker fra tåen og op - 2 sokker på den samme rundpind.

Efterfølgeren Flere sokker på èn pind indeholder flere opskrifter og flere størrelser.

Det geniale ved dette hæfte er at der er en QR kode, som kan scannes ind på Ipad via QR læser. Denne kode indeholder videoklip med talte anvisninger af, hvordan man strikker sokkerne.
Helt perfekt for mig. Ipad'en på lårene, strikketøjet i hånden, ørebøfferne på hovedet og fuld koncentration. Havde stor gavn af at kunne gentage videoklippet af hælen.
Fremgangsmåden blev testet på et par sokker i størrelse 1 år
Der skal lige arbejdes på hælen, da det er en anden hæltype end jeg plejer at strikke.


Det startede faktisk med at jeg så dette skønne skilt på hendes webbutik. Måtte eje det.

7 kommentarer:

Mivsel sagde ...

Jeg har selv haft stor glæde af denne her blog: http://heidibearscreative.blogspot.dk/2011/10/two-socks-at-time-on-one-circular.html

rett og vrang sagde ...

Så flott! Vi burde nok sjekke hverandres nordiske hefte/bokutgivelser oftere, men det er ikke lett å finne fram. Takk for dette tipset! Synnøve

Merete sagde ...

Det ser ud til at du er ved at finde ud af det. Ellers må du sige til, så kan vi evt. finde ud af at mødes et sted. Så vil jeg gerne lærer dig det.

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Mivsel: Mange tak for linket. Det var da noget af en tidsrøver at besøge Heidis fine blog.
Flotte anvisninger.

rett og vrang: Der sker meget på udgivelser af strik, så det er ikke helt let at følge med.

Merete: Mange tak for tilbudet.
Har set, at du er en hærdet strømpestrikker, så jeg vil gerne tage imod dit tilbud, hvis jeg kører fast eller har problemer med at få hælen til at se ordentlig ud. Øvelse gør mester, så jeg øver mig lidt endnu. Har p.t. gang i et par sokker til ældstebarnebarnet, men det sker på gammeldags manér. Hun venter på at jeg blive færdige med dem, så der er ikke tid til nytænkning ;-)

ALPEROSER sagde ...

Skønne strikkerier og dejlige strømper du har lavet. Ja og det er jo lige tiden til det. jeg har ikke været forbi her længe , men må tage en lille lure tur en anden dag kh. Lise

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Alperoser: du er altid velkommen her forbi

Karin Grøn sagde ...

Det er slet ikke så vært når man bare følger bogen at strikke på den måde. Det skilt må jeg vist også have fat i.

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/