torsdag den 14. november 2013

Fingerløse vanter i Englegarn Merino.... mums


Lidt nyt fra strikkekurven.
Disse fantastisk lækre og bløde fingerløse vanter er strikket i Englegarn Merino - Englegarns eget label, som spindes på Hjelholts Spinderier på Fyn.

Det er et skønt blødt garn at strikke med.
Ikke helt billigt: 78 kr/50 gram. Luksus koster.
Skal håndvaskes.
Findes endnu ikke i så mange farver.

Mønsteret er fundet på Ravelry. Jeg synes det er HOT.

Der er gået 1 nøgle lys grå og 1 nøgle koksgrå til mine 2 sæt fingerløse vanter.
Beholder selv de lyse. Det andet par sætter jeg nok til salg.

10 kommentarer:

Ellen sagde ...

Hvor er de lækre.Kan næsten mærke hvor varme de er, bare ved at se på billedet. god aften.

Lin sagde ...

De ser ogsaa hotte ud. Laekkert.

Merete sagde ...

De er godt nok flotte og garnet lyder til at være lækkert.

Barwitzki sagde ...

Det er herlig å strikke med deilig garn. Storfin er dine fingerløse vanter... og fantastisk "Musica" før også. Jeg liker mønstert veldig -
en søt gave for musikglade barn.
Kan du anbefaler mønsteret meg. Jeg har en musikglad jente også. Ha en fin fredag og deilig helg. Hilsen fra Viola.

Barwitzki sagde ...

Tusen takk det er veldig fint. Jeg har funnet oppskrifter fra "Musica",
du er så snill - og så søt er mønsteret - Hjertelige takk sier jeg. Ha en fin kveld. Stor klem fra Viola.

Barwitzki sagde ...

Hei hjertelige hilsen sender Viola.
Jeg har strikt to exemplarer fra fine musikk fingerløse vanter. Først med alpakka svart/hvit for datter og etterpå merinoull rosa/hvit for barnebarn. Og høsten jeg vil strikker for meg også. Ha takk for mønsteret. Ha riktig fin vår.
Klem Viola

ALPEROSER sagde ...

De er vel nok flotte og sikke et flot mønster til fingerløse vanter. Smukt arbejde du har lavet. Knus fra Lise (Alperoser)

Barwitzki sagde ...

Gratulere med dagen mormorstrik og ha veldig deilig små og stor over hele lande. Klem fra meg.

Thorgerdur sagde ...

Er der nogen som kan videregive opskriften?
(jeg kan simpelhen ikke finde den inde på Ravelry...)
På forhånd TAK :)

shahbaz sagde ...

Hei Halloween er nær, og vi er alle glade, Mange ser etter Halloween-ideer, og vi har funnet få for dem.
Spirit Halloween
Happy Halloween Quotes
Halloween Clip art Black and white

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/