mandag den 19. maj 2008

Endnu et par solhatte til børn

Så blev jeg færdig med endnu to hæklede solhatte.

Den lyseblå/lyserøde er til str. ½- 2 år måske lidt mere.
Båndet i hatten gør, at hatten kan bruges i meget længere tid.
Denne model er meget anvendelig.
Hvis hatten vendes, så blomsten sidder i nakken, kommer skyggen fremad og beskytter øjnene.
Vendes hatten kommer skyggen bagud og beskytter nakken.
Alt afhængig af hvor solen er.
Endelig kan blomsten fjernes, så er der skygge hele vejen rundt.



Den anden solhat er i lyseblå og hvid bomuld.
Den er til Sille og hendes nye sommerkjole.
Den er i størrelse 4 år, men kan bruges fra 3 år og op til 6 år.

Disse modeller er rigtig gode og tilpasser sig hovedet ved brug.
Når de bliver vasket, 30 grader, kryber de en smule, men de kan strækkes større mens de endnu er våde.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ej hvor er de bare søde, jeg kender en veninde der ville blive helt vild med sådan en til hendes den lille pige her i sommer ;)

Har du en opskrift på dem man må få ? hvad nål og garn har du brugt ?
Er det en elastik du spænder den ind med ?

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Hej Anja
Jeg har ingen opskrift til hattene. Fandt en opskrift på nettet som jeg ændrede ved at hækle lidt mønsteromgange.
Skyggen har nok også fået et par ekstra omgange.
De er hæklet i bomuld 8/4 på hæklenål 3.

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/