mandag den 5. januar 2009

Januar 2009

Først et rigtig Godt Nytår til jer alle, som kommer forbi her på siden.
I 2009 vil jeg gemme alle banderoler for at se, hvor meget garn der ryger gennem hænderne på et år. Mange har gjort det før mig og er blevet overrasket over, hvormeget det egentlig er.
Jeg tør ikke gemme kvitteringerne........................
Gemalens halstørklæde er endelig blevet færdigt. Jeg er ganske tilfreds med det , for det er blødt og varmt. Det gik noget hurtigere med strikkeriet, da jeg fik købt en maskeholderpind eller hvad den nu hedder. Så slap jeg da for den alt for lange strømpepind, der hele tiden faldt på gulvet :-)

Fik lige tid tid sat prøve et nyt garn Spirit. Det er faktisk ikke svært at strikke med, og man kan kommer derudaf, strikker et halstørklæde på en aften. Det ligner nærmest en gang cocktailpølser på snor. Nok mest for de unge, i hvert fald lidt for fancy til mig. Matilde fik glæde af det.

Tilbage til sjalerne. Jeg kommer hurtigt til at savne at have gang i et sjal. Bliver aldrig træt af at strikke dem. Her er endnu et i det tynde Kido Lame i lilla med guldtråd blevet færdigt.

1 kommentar:

Jette sagde ...

Hold da op hvor er du hurtig, fik bare det tørklæde færdigt, flot flot er alle tingene.
Ja, coktailpølserne er nok et hit hos de unge mennesker.

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/