fredag den 21. december 2012

Drops skuldervarmer


Denne skuldervarmer Drops 93-14 er strikket på bestilling.
Ikke noget jeg normalt siger ja til, men ingen regler uden undtagelse.


Den er strikket i Alaska, et blødt uldgarn fra Drops.
Originalen ses her:

Jeg har ændret lidt, da modtageren er høj.
Der er strikket et mønster mere ind i bredden og længden er øget ved at strikke ekstra omgange glat imellem mønsterborterne.
Jeg har brugt 2 nøgler mere end der stod i opskriften, ialt er der brugt 8 ngl.
Pomponer er gjort mindre. Jeg synes de var for dominerende.
Jeg har sat en lille strikket dims med to knapper som lukning i halsen og brugt de to yderste huller som knaphul i den hulrække, den snoede snor trækkes igennem.

Modtager har selv valgt farven, som jeg synes passer perfekt til denne model.
Den blev modtaget med stor tilfredshed.



Min gine er faktisk for bred til at vise modellen fra sin fineste side.


En rigtig Glædelig Jul til alle.

5 kommentarer:

Pia sagde ...

Vældig sød model. Din har en god længde hvorimod originalen godt kan virke lidt for kort. Super idé.

Muffin sagde ...

Den var riktig vakker! Ønsker deg en god jul!

Sidselsidserk sagde ...

Den ble kjempefin - jeg likte også fargen. Ønsker deg en riktig God Jul:)

christunte sagde ...

Den ser rigtig dejlig ud. Det er jo fantastisk at strikke selv, for man tænker ikke lige over, at den er lavet længere og sådan noget. Den ser bare perfekt ud!

Karina Bunkenborg sagde ...

Rigtig flot poncho. Det er mit første besøg på din spændende blog og jeg glæder mig til at følge dig fremover. Du har et billede at en poncho i din højre sidebar :Sille Poncho str. 4 år. Har du et mønster på den eller et link eller lign.
vh Karina

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/