mandag den 28. januar 2013

Sidste års julestrik


Håndsledsvarmere strikket i Arwetta på pind 2½.
Skaftet er strikket som Maryhuen.. Estonisk opslag og derefter x omgange ret - x omgange vrang på rundpind med magisk løkke.
Resten er fra en tilfældig opskrift, der passede i strikkefastheden.
Foroven har jeg afsluttet med en rullekant (x antal omgange vrang)


Sokker str. 31 strikket i Arwetta på pind 2½.
Opskrift er fra Filcolanas hj.side.
Jeg har strikket på knit pro strømpepinde på gammeldags manér.;-)
Er ikke blevet omvendt til "fra tåen og op" med "to sokker på en rundpind" endnu.
Har godt nok købt Randals hæfter, men skal nok tage mig sammen, for det går hurtigere med strømpepindene.


3 kommentarer:

Lilian sagde ...

To gange flot strik.

Livet i Nord sagde ...

Gode varme pulsvanter og hærlige fargeglade sokker! Flott strikk du har gjort:))

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Tak for jeres roser .....

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/